Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Avgrunden

Av annapanna81 - 21 april 2014 22:14

Är på väg ner i avgrunden. Det går fort nu. Är trött hela tiden och orkar ingenting. Bara jobbet. Där är jag på topp. Alltid glad och arbetssam. Ingen ser att jag gråter inuti. Ingen hör mitt inre skrik. 

Skriket ifrån avgrunden. Där jag befinner mig nu. Fan jag vill inte.


Allt blir som en ond cirkel. Och det är så svårt att bryta den där cirkeln. Det behövs en stor vass såg för att bryta den itu. Och just nu finns inte den där sågen någonstans. Fast jag letar. Och letar.


Orkar snart inte längre. Hålla uppe denna fasad. Det har jag gjort i hela mitt liv.


Vill gå tillbaka till hösten för 1 1/2 år sen. Mådde så bra då. Hade äntligen tagit tag i mitt liv. Men sedan dalade det neråt igen. Vill tillbaka till den känslan jag hade då. Vill må så där bra igen. Ha orken och glädjen igen.


Fan fan fan....

 
 
Anki m

Anki m

22 april 2014 22:01

Skit i fasaden!! Alla har en jävla fasad hela tiden. Du är inte ensam med att må dåligt vi är många. Våga prata om varför du mår dåligt. Unmås med människor som ger dig energi och inte tar.
Jag vet inte varför du mår dåligt men det högg till i mitt hjärta ändå. Ditt liv handlar om dig och det är bara du som kan spela huvudrollen. Allt är möjligt!! Kämpa på!! Bamsekram från en främling som slumpade fram din blogg.

http://funktionellkropp.bloggplatsen.se

annapanna81

27 april 2014 11:16

Tack snälla du för ditt svar!
Jo jag vet ju att man borde kasta bort fasaden. Men det är bara så svårt. Jag tror inom mig att får dom se mitt riktiga jag så kommer ingen tycka om mig längre. Det där att bli omtyckt och vad andra tycker har alltid varit viktigt för mig.
Min fasad har jag haft ända sen jag var barn. Har inte klarat att släppa den särskilt mycket. Men har börjat öppna mig lite mer för andra. Börjat berätta lite om hur jag har haft det....att jag har mått väldigt dåligt. Men det är svårt...
Tack för att du såg mig! Betyder väldigt mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annapanna81 - 13 mars 2018 22:11

Håller mig undan honom. Fast att jag älskar honom så mycket. Det är som att jag vill skydda honom från mig. Han ska inte behöva se och ta i min tjocka äckliga kropp. Tänker hela tiden: när jag gått ner i vikt så kommer jag bli gladare och bli mer kär...

Av annapanna81 - 11 mars 2018 20:04

Det är som att jag bara står still. Jag kommer ingen vart. Med mig själv. Allt är grått. Alla färger är borta. Jag står still. Finns inte. Det gråa tar över. Allt blir suddigt. Jag vill så mycket men vet inte hur jag ska komma vidare. Allt har kommit...

Av annapanna81 - 21 december 2017 00:47

En falsk människa. Som ljuger och hittar på. Varje dag säger att det kommer bli bra. Lögner lögner lögner. Så jävla falsk. Är jag... Det är jag som är den falska människan. Som ljuger för mig själv. Som får mig själv att tro att allt är bra. Ljug...

Av annapanna81 - 19 december 2017 00:22

Ja vad ska jag säga. Dagarna går. En efter en. De smälter in i varandra. Inte mycket händer. Det är som vanligt. Men vad innebär som vanligt?   Ofta vet jag inte vem jag egentligen är. Jag försöker fortfarande hitta vem den riktiga jag är. Hur är j...

Av annapanna81 - 15 juli 2016 09:56

Hej. Ett tag sen sist. På många vis mår jag just nu bättre sen några månader tillbaka. Jag har fått kontroll på maten. Äter normalt och motionerar. Jag har börjat gå ner i vikt och mår så bra i kroppen.. Jag märker ju också att jag mår mycket bättr...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards