Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Avundsjuka

Av annapanna81 - 7 maj 2014 19:07

Kommer på mig själv idag med att vara avundsjuk på dig L. Vill att du bara ska vara min vän. Ser dig umgås med andra och känner ett styng i hjärtat. Varför får du så många vänner?

Jag själv är ensam. Har ingen riktig nära vän. Du är min vän men inte på riktigt. Du känner inte den riktiga jag. Jag finns där för dig och stöttar dig nu när du har det svårt. Men inte ser du att jag också haft det jobbigt nu. Allt handlar om dig.

Jag försöker vara en bra vän eftersom jag så gärna vill vara din vän. Men du har andra vänner som du umgås mer med. Du o C vet jag ju är bästa vänner. Och B och du verkar umgås allt mer. Jag är avundsjuk på det ni har. För jag har inte det där med någon.

Jag vet att andra människor tycker väldigt bra om mig. De gillar mig och mitt skratt har de sagt. Men det stannar alltid där. Det blir aldrig till någon riktig kompisrelation. Jag antar att det är mitt fel. Jag har inte släppt muren runt mig än. Den är lite lägre än vad den varit. Men fortfarande kvar. Och jag har väldigt svårt att släppa in någon. 

Igår var ni på ikea och det lät så roligt. Jag blev avundsjuk igen på dig. Du säger att jag är en fin vän. Men ändå känner jag att vad ska du med mig till? Du har ju så många andra runt omkring dig. Människor som är roligare och bättre än mig. Vad är jag liksom? En trasig själ med massor av ångest och murar omkring sig. Ingen bryr sig. Ingen ser. Mig. Men dig ser alla. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annapanna81 - 13 mars 2018 22:11

Håller mig undan honom. Fast att jag älskar honom så mycket. Det är som att jag vill skydda honom från mig. Han ska inte behöva se och ta i min tjocka äckliga kropp. Tänker hela tiden: när jag gått ner i vikt så kommer jag bli gladare och bli mer kär...

Av annapanna81 - 11 mars 2018 20:04

Det är som att jag bara står still. Jag kommer ingen vart. Med mig själv. Allt är grått. Alla färger är borta. Jag står still. Finns inte. Det gråa tar över. Allt blir suddigt. Jag vill så mycket men vet inte hur jag ska komma vidare. Allt har kommit...

Av annapanna81 - 21 december 2017 00:47

En falsk människa. Som ljuger och hittar på. Varje dag säger att det kommer bli bra. Lögner lögner lögner. Så jävla falsk. Är jag... Det är jag som är den falska människan. Som ljuger för mig själv. Som får mig själv att tro att allt är bra. Ljug...

Av annapanna81 - 19 december 2017 00:22

Ja vad ska jag säga. Dagarna går. En efter en. De smälter in i varandra. Inte mycket händer. Det är som vanligt. Men vad innebär som vanligt?   Ofta vet jag inte vem jag egentligen är. Jag försöker fortfarande hitta vem den riktiga jag är. Hur är j...

Av annapanna81 - 15 juli 2016 09:56

Hej. Ett tag sen sist. På många vis mår jag just nu bättre sen några månader tillbaka. Jag har fått kontroll på maten. Äter normalt och motionerar. Jag har börjat gå ner i vikt och mår så bra i kroppen.. Jag märker ju också att jag mår mycket bättr...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards