Alla inlägg under februari 2014

Av annapanna81 - 5 februari 2014 23:44

Träffat tjejgänget ikväll. Jätteroligt med mycket skratt. Men jag blir så nervös innan jämt. Fattar inte varför?? Jag vet inte blir nervös för allt. Sen visar det sig ju alltid att det blir trevlligt. Har alltid ångest innan och vill hitta på en anledning till att inte komma. Jag känner som att Å inte tycker om mig. Har alltid känt så. Vi pratar ju och så men känns som att hon hellre pratar med de andra och bara med mig om hon måste. Men jag är inte avundssjuk längre på henne. Hon är så framåt och pratsam så där som jag alltid velat vara. Men jag måste ju inse att jag också är bra på mitt sätt. Och jag vet att L och C gillar mig.  

Men ingen känner den rätta jag. Jag visar upp en fasad som ingen någonsin har rivit ner. Ingen vet vad som försiggår här inuti. Med all ångest och oro. 

Läser på aftonbladet om självmord bland unga. När jag gick i skolan var det aldrig någon som märkte att jag mådde dåligt.  Det var en mycket jobbig tid. Började runt sexan och har sedan fortsatt hela mitt liv med perioder med deppressioner. Men det måste jag säga att det ändå blivit bättre de senaste åren. Tack och lov. Men ändå är man hela tiden rädd att hamna där igen...

God natt

Av annapanna81 - 4 februari 2014 14:24

Jovisst idag är det bättre. Vet ju att det sämsta för mig när jag mår dåligt är att vara hemma och inte göra något. Även fast man inte vill något hellre... Nej det är bättre att ta sig till jobbet även fast ångesten skriker i mitt bröst. Jag mår ändå bättre när jag är igång och gör något.

Bra dag på jobbet idag. Vi var ett bra gäng så allt flöt på bra imorse. Hann tom städa mina rum. Trött på chefen som aldrig fattar hur vi har det. Måste komma ihåg att boka lönesamtal. Vad det nu ska tjäna till....blir väl inte många extra kronor i kuvertet i alla fall...

Få se om jag kommer iväg på träning ikväll..

Vi hörs

Av annapanna81 - 3 februari 2014 23:08

Denna ångesten som har kontroll över min kropp. Som har makt över mina känslor. Som bestämmer hur jag ska må. 

Snälla försvinn. Snälla jag ber dig. Du förstör mig inifrån. Förstör mitt inre. Mina ögon är tomma. Det enda som syns där om man tittar noga är du. Ångest. 

Du trycker över mitt bröst. Du får mina ögon att tåras. Och du får mig att vilja dö. 

Jag ber dig igen. Snälla försvinn.

Snälla

Av annapanna81 - 3 februari 2014 11:41

Ibland så vill man bara inte. Men man måste. Vill bara dra ett täcke över mig och sova bort allt. Jag orkar fan inte. Men till jobbet ska jag.... Ett par timmar kvar. 

Känner mig jävligt deppig alltså.

Och sen har vi mitt största problem: mat och vikt. Fan också! Varför ska jag alltid äta för mycket. Jag vet ju att jag inte mår bra sen. 


Jag måste verkligen ta tag i mitt liv...

Av annapanna81 - 2 februari 2014 00:36

  Bestämde mig idag eller ja egentligen just nu, för att starta en egen blogg. Delvis för att bara ha nånstans att skriva av mig på....jag behöver det.. Mycket tankar oftast som trängs därinne i skallen som behöver komma ut ibland. Ja så är det...

Jag tänker inte tala om så mycket om vem jag är och så. Inget alls egentligen...jag vill nog vara ganska anonym.

Det här ska bli min plats, bara min. Dit ingen kan komma och påverka något. Det här ska bli mitt rum, mitt andningshål, my space liksom.

Jag har kommit till en punkt i livet då jag vill ha förändring. Jag vill göra något annat av mitt liv men vet inte om det är möjligt...det är svårt det där. Och veta.... Ska jag? Vågar jag? 

Kram A

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards